0

Google + jako przyszłość pozycjonowania

Google + jako przyszłość pozycjonowania.Mnogość wyszukiwarek internetowych jest dowodem na to, że ciągle jest to najczęściej wybierany przez internautów sposób znalezienia informacji. Badania przeprowadzone przez IAB wykazały, iż 76% użytkowników sieci poszukuje informacji za pomocą wyszukiwarek. Nie jest to dzisiejsza anomalia, w przeszłości ludzie również chcieli uzyskać szybki dostęp do dowolnych informacji. To zapotrzebowanie było powodem, dla którego w 1998 roku, powstała firma Google. Niewielkie początkowo przedsiębiorstwo, wkrótce stało się gigantem w branży internetowej. Kiedyś Google zrewolucjonizowało nasze wyobrażenia o wyszukiwarkach internetowych, dziś może zrewolucjonizować nasze wyobrażenia o pozycjonowaniu stron internetowych…

Każdy webmaster powinien wiedzieć o dużej roli social mediów w procesie pozycjonowania. Czasami parę wpisów na Twitterze bądź filmów na YouTube wystarczy, aby podnieść pozycję naszej strony w wyszukiwarce, co bezpośrednio przełoży się na jej większą popularność. Dodatkowo, jeśli używanie social mediów do pozycjonowania zostanie uzupełnione poprzez stosowanie SEO, wtedy nasza strona ma szansę w szybkim tempie osiągnąć wysoką pozycję.

Tak było do tej pory. Specjaliści ds. SEO podkreślają jednak, że w najbliższej przyszłości to Google+ może stać się serwisem, którego wkład w pozycjonowanie stron będzie największy. Wpływ na to ma kilka czynników:

  • Google+ jest serwisem, który jest bezpośrednio połączony z wyszukiwarką Google. Ta ,,symbioza” to w rzeczywistości duże korzyści dla webmasterów. Przykładowo, jeżeli umieścimy link do naszej strony na Google+, zyska on atrybut ,,do follow”. Każdy inny znany serwis społecznościowy, z którego link będzie prowadził do naszej strony, będzie posiadał atrybut ,,no follow”.
  • Google+ jest serwisem, który największą ,,karierę” ma dopiero przed sobą. Coraz więcej ludzi rozpoczyna swoją przygodę z tym portalem, który do tej pory, ukazał nam zaledwie próbkę swojej mocy.

Rzecz jasna, wyżej wymienione aspekty mają znaczenie, tylko jeśli prowadzimy pozycjonowanie stron w Google. Nie oszukujmy się jednak. Inne wyszukiwarki takie jak Bing lub Yahoo! nie będą w stanie zagrozić pozycji amerykańskiego giganta. Hegemonia Google w walce o użytkowników będzie trwać, a webmasterzy mogą tylko z tego skorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>